2 oktober 2007

Character workshop

We hebben een workshop van Christa Moesker over characters. Binnen 3 dagen moeten wij een zelf een karakter hebben verzonnen voor het project met Norwich. Het character dat je verzonnen hebt zal vervolgens een ontmoeting hebben met een character uit Norwich (en dat alles geanimeerd). Een kort verslag.

Dag 1
We hebben met de hele klas aan elkaar laten zien wat we goede characters vinden en wat niet. Bedacht waar een goed character aan moet voldoen en tenslotte schetsen gemaakt van mogelijke characters. Ik heb besloten om dit keer een simpel fantasie karaktertje te maken in plaats van een realistisch karakter wat ik normaal doe.





Dag 2
De karakters besproken en er een uitgekozen om voor het project te gebruiken. Ik heb een soort nachtbeestje gekozen. Hij heet Plumbum en is over het algemeen vriendelijk, maar als je hem stoort als hij slaapt kan hij behoorlijk kwaad worden. Ik heb ook nog een character sheet van Plumbum gemaakt.


Dag 3
We hebben onze charcaters gepresenteerd en van alle characters in de klas is een groepsfoto gemaakt. Verder heb ik nog een pasfotoreeks gemaakt om zijn karakter een beetje naar voren te laten komen.

Geen opmerkingen: