1 december 2007

Weer een stapje verder...

Ik ben nog niet tevreden over de laatste afbeeldingen die ik heb gemaakt. Ze zijn veel te strak en ik denk dat de animatie daardoor niet echt interessant wordt. Er moet een losser element in zitten. Dat losser element worden waarschijnlijk verfvlekken.
Door een verfvlek als uitgangspunt te gebruiken voor een beeld zal er een, naar mijn idee, een interessantere combinatie ontstaan. Een wisselwerking tussen strak en dynamisch. Een scene kan bijvoorbeeld beginnen met een vlek waaruit allemaal lijnen ontstaan, en de vlek uiteindelijk een schaduw van een huis zal worden. En druipende verf zal bijvoorbeeld de stammen van bomen kunnen worden. Of je dit proces daadwerkelijk terug ziet in de animatie ga ik nog onderzoeken.

Ook ben ik begonnen met het uitdenken van shots:

-Door de heg
Dit slide shot is vanaf de zijkant. We zien de hoofdpersoon door de heg kruipen. De heg zal even het beeld vullen en daarna zien we de binnenkant van de heg (als een doorsnede).Ze sluipt door de binnenkant van de heg. Het beeld is nu alleen nog maar in silhouetten en dat heeft een reden. Iedere keer als de hoofdpersoon iets 'fout' doet is het beeld in silhouetten om dat te benadrukken. Hier maakt ze de fout om in te breken in de tuin van iemand anders. Het beeld vult zich weer met bladeren van de heg. De hoofdpersoon stapt de heg uit, de tuin van de man in.-Verkruimelen
De hoofdpersoon is net uit de heg gekomen en klopt zich af. Ze vindt een blaadje in haar haren en kijkt er even naar in haar hand. Dan verkruimelt ze het in haar hand. Dit geeft aan dat ze niks om natuur geeft en niet zo'n aardig meisje is.

-Appel pakken
Als het meisje naar de appel reikt is het shot weer in silhouetten. Dit is omdat de hoofdpersoon nu haar volgende fout maakt. Ze steelt een appel. Dit mag niet en ze zal de gevolgen snel merken.

Geen opmerkingen: