19 september 2007

Idee eindexamenfilm

Bij Mooves had ik de mogelijkheid om iedere donderdag aan mijn eindexamen film te werken. Daar is een verhaal uitgekomen aan de hand van een kranten bericht. In dat bericht stond dat stationsduiven tegenwoordig treinen na kunnen doen. Ik vond dat een grappig gegeven en ben daarmee aan de slag gegaan. Ik heb bij Mooves een scenario ontwikkeld voor een film. Maar omdat er nog haken en foutjes in zitten heb ik het even gelaten voor het was om er later naar terug te kijken. Maar in het kort:
Het gaat over een puber duif op het station. Hij is vreselijk wanhopig en wil een meisjes duif. Als hij ziet dat de stoere pimps weglopen met de mooiste meisjes en besluit hij om ook zo’n pimp te worden. Hij valt er helemaal buiten en is vreselijk onhandig. Hij wordt kei hard uitgelachen. Als hij alleen is hoort hij op het station een mobieltje afgaan van een mens. Hij krijgt een idee. Als hij de meisjes opnieuw tegen komt laat hij de ringtone horen waar hij zo lang op geoefend heeft. De meisjes worden helemaal wild en vliegen allemaal bovenop hem. Maar dan gaat dezelfde ringtone op een echt mobieltje af en alle meisjes vliegen vliegensvlug op de persoon af die het mobieltje vast heeft. De duif is weer alleen.
Ik ben er nog niet 100% tevreden over en ik hoor dan ook graag reacties.

Geen opmerkingen: