28 september 2007

Appels

Ik heb een idee gevonden waar ik enthousiast over ben. Ik had het vorig jaar al verzonnen voor de greenscreen opdracht, maar toen hebben we 'de vlieger' gedaan.

Appels

Een klein meisje kruipt door een gat in de heg. Ze ziet een mooie appelboom staan met lekkere groene appels eraan hangen. Gretig plukt ze de appels van de boom. Maar op de achtergrond staat een oud vervallen houten huisje dat helemaal krom en scheef staat. Achter 1 van de ramen schiet een schaduw weg. Het meisje heeft niets gezien en blijft vrolijk doorplukken. De deur van het huisje wordt verschrikkelijk hard open gegooid. Het meisje schrikt ervan. Er komt een grote man uit gestormd en hij loopt met grote passen op haar af. Hij schreeuwt en zwaait met zijn armen (ze spreken geen begrijpbare taal in de animatie, maar een soort brabbeltaaltje). Het meisje kijkt geschrokken maar schreeuwt terug. Ze raken in een wild gevecht, de appels vallen allemaal op de grond. De boze man vermoord het meisje. Ze ligt tussen de wortels van de boom en hij loopt chagrijnig terug zijn huis in.

Einde 1 - Hier blijft het bij.

Einde 2 -Er wordt uitgezoomd en er staan grafstenen naast de boom. (wat er op kan duiden dat het altijd zo gegaan is. Iemand plukt appels en hij vermoord degene)

einde 3 - Het bloed van het meisje trekt de wortels in en alle groene appels kleuren rood. (wat ik persoonlijk een mooi beeld vind en erg sprookjesachtig is)

Ik denk dat ik voor einde 3 ga. Dit verhaal vind ik ontzettend leuk en het ligt dichterbij mij en mijn interesses dan het verhaal met de duiven. Wederom is dit sprookje nog geen definitieve versie dus suggesties zijn welkom.
Ik ga deze week wat key images maken die sterk in mijn hoofd zitten en het verhaal nog duizend keer herschrijven en ontleden. Tot nu toe weet ik nog niet echt wat voor onderwerp ik voor mijn scriptie moet kiezen dat ook bij mijn eindexamenfilm past. Want ook met mijn scriptie wil ik gaan beginnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

zeer interessant, bedankt